På gång...

Vad är det som låter från kontors- och garage/lagerlokaler Gustafsvägen 10 och 12?

Jo, från den första juli 2019 har en större renovering/ombyggnad av våra kontorslokaler och garage/lagerlokaler påbörjats. Samtliga dessa ytor är mycket nedslitna och för att i framtiden kunna hyra ut till mer marknadsanpassade hyror måste en omfattande renovering/ombyggnad ske. Styrelsen beklagar naturligtvis det oväsen som naturligtvis uppkommer vid det fortlöpande arbetet, men för föreningens ekonomi är detta på sikt en förbättring.

Vår fastighetsskötare MH-Drift & Fastighetsservice har länge haft önskemål om att få hyra större lokaler. MH-Drift kommer att i stor utsträckning att använda sin egen personal under ombyggnadstiden. Styrelsen har upprättat ett ramavtal med företaget, som reglerar ombyggnad/renovering, hyresnivåer under arbetet och efter slutförandet. Vi har tidigare hyrt ut dessa lokalytor till olika intressenter, men kommer alltså i fortsättningen att ha en och samma hyresgäst, vilket höjer våra hyresintäkter.

ABT-avtal, tidsplan och betalningsplan upprättas separat mellan föreningen och och företaget. Det är i nuläget svårt att säga exakt slutdatum, då så mycket olika arbetsmoment ingår i totallösningen, men alla är angelägna om att arbetet skall ta så kort tid som möjligt, utan att pruta på kvalitén. Styrelsen ser fram emot färdigställandet av projektet och hoppas på ert tålamod trots att vissa störningar inte kan undvikas.

Styrelsen